Dagboksinlägg #10

Jag fick feedback från min lillasyster på det här inlägget, hon gillade det. Av någon anledning minns jag just det.

Kan det vara så att jag tyckte det var mer fritt fram att skriva om det då jag inte längre gick i samma skola som personen? Eller var de här texterna ett förkroppsligande av separationsångesten från personen jag knappt träffat eller ens pratat med men ändå kände så mycket för? Nedstämd var jag i alla fall.

Och för övrigt är det här faktiskt inte ett inlägg "som helt är dedikerat åt en plågsam liknelse"! Jag säger som DMX i Exit Wounds: "I always keep my promises".

 

Del 2 av Hennings spontana fotoprojekt (del 1 här).
De där snögubbsprydda kalsongerna var fruktansvärt obekväma.

Jag önskar
11 juni 2001

Har du någonsin försökt förklara vad kärlek är?
Om du har gjort det är en av många miljoner människor.
Hejsan hoppsan, här kommer jag och tror att jag kan tala om det rätta svaret.
Nej, nej....absolut inte. Men jag ska bara ge det ett litet försök.
Kärleken är det varje person drömmer om.
Det är det som alla önskar mest, att få kärleken.
Jag gör det iallafall. Jag önskar det över allt annat.
Varje gång jag blåser ut ljusen från tårtan.
Varje gång jag lyckas slå en pepparkaka i tre bitar.
Varje gång jag ser ett stjärnfall.
Varje gång jag hittar ett fyrklöver.
Varje gång jag trampar på en K-brunn.
Varje gång jag kastar ner ett mynt i en önskebrunn.
Varje gång jag får önska mig något.

Tänk dig att du kommer till en dörr. En dörr gjord av tunnt trä. Du får ett slag på dig. Om du lyckas slå dig genom väggen på det slaget får du det som du önskar mest. Men då gäller det att du har modet att slå så hårt. För att om du inte slår hårt nog, får du rysligt ont. Inte bara ont i handen, utan också ont i hjärtat. En smärta som man inte kan plåstra om. En smärta som inte går att stoppa och inte går att hindra.

Så om du möter en sådan dörr någon gång i ditt liv (vilket du säkert kommer att göra), slå till den så hårt du bara kan. Chansa, det kan vara värt det.
Jag vet inte hur det är på den andra sidan väggen. Jag slog inte tillräckligt hårt. Jag har bara tittat genom kikhålet för att se hur det är på den sidan, och det verkar vara ganska så underbart.
Men turen avgör också, så det kan ju också stå en person på andra sidan och öppna dörren åt en. Och då går det ju galant. Men det är ju turen........

Att den viktigaste saken på jorden ska vara så orättvis...


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

JA jag gillar fortfarande den texten! Fint skrivet.

2011-06-12 @ 20:13:15
Postat av: Viktor

Tack!

2011-06-13 @ 08:34:10
URL: http://viewtifulviktor.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0