Dagboksinlägg #21

Dags att ta igen lite dagboksinlägg!

Jag har inte så mycket att säga om det är inlägget, mer än att jag tycker synd om mig själv och lyssnar alldeles för mycket på Radiohead.

...de var ganska heta då faktiskt.


Tidsmaskin - Inte helt fel
20 januari 2002
Oj!
En tidsmaskin, det vore inte dåligt faktiskt!
Då skulle man kunna göra många roliga saker, men också förödande saker.
Bäst att passa sig. En person på fel ställe vid fel tidpunkt kan vända hela historien..

Men om du fick en tidsmaskin och fick en tidpunkt att få gå tillbaka till en timme eller två. Vad skulle du välja då?
Den gången du första gången kysste den där läckra bruden/killen på det där sommarlägret?
Den gången i nattbussen på väg hem från stan en natt i juli?
Den regniga söndagsförmiddagen då du bara låg i sängen och gosade med någon mysig människa?
Första kyssen?
När du såg soluppgången med din älskade pojkvän/flickvän i somras?
Vad skulle du välja?

Om du skulle fråga mig så skulle jag aldrig komma fram till något. Har inte haft turen att få ha det så där bra..
Men skit i det.
Vad skulle du själv välja?

Ett litet tips är att lyssna på en speciell skiva när man gör något man verkligen älskar. Då ska man alltså lyssna på den skivan om och om igen hela dagarna när man gör just det man älskar.
Sen nån tråkig och slaskig måndagkväll så kan du lyssna på den skivan.
Jag lovar, det kommer komma nästan konkreta minnen som påminner om det du älskar.
Där ser du, musik är bäst.

Vet inte om det där sista hade nåt med allt annat göra, men klockan är mycket och jag lyssnar för mycket på Radiohead, så nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0