Nyfödd prinsessa

Det är ofta man kan säga "nyfödd prinsessa" och det känns passande i sammanhanget. Men att säga det och mena det bokstavligen, det händer inte särskilt ofta.

Idag fick Victoria (kvinnan som alltid fick min namnsdag att bli flaggdag) och Daniel sin prinsessa.

Säga vad man vill om kungafamiljen och vad de står för.
Säga vad man vill om mediabruset som den här händelsen vispar upp (som jag härmed sveps med i).


Men att se Daniel, slick som vanligt, påslängd en kostym och bara ett fåtal timmar efter sin dotters födelse hålla en kort presskonferens inför hela mediasverige, det var riktigt rörande att se. Jag kunde såklart, som nybliven pappa, enkelt relatera till hans känslor.

Aldrig har jag sett en härligare presskonferens, där känslorna riktigt osade i luften. Grattis!

Kommentarer
Postat av: Christine

Jag håller med! Otroligt rörande!

2012-02-23 @ 23:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0