Ögonblicksslöseri

Det finns ingen som slösar så mycket med perfekta ögonblick som min son. Han är snart sex veckor gammal och genererar tusentals perfekta ögonblick på daglig basis. Blickar, små små leenden, hur han snarkar, rapar, hostar och jämrar sig är bara några exempel.

That's why we seize the moment, and try to freeze it and own it
Squeeze it and hold it, 'cause we consider these minutes golden

De första veckorna letade jag efter kameran hela tiden. Jag ville håva in alla intryck som kom mot mig i sådan hastighet att jag omöjligen kunde uppskatta allt fullt ut. Det blev nästan stressigt ibland. Till slut slappnade jag av och lät alla dessa ögonblick bara skölja över mig.

Det kommer bli en underbar röra av minnen.

Kommentarer
Postat av: Christine

Ögonblicksslöseri idag måndag;

Han låg och tokbajsade ljudligt och dant, när jag tittar ner på honom för att se om han var vaken och färdig så möttes jag av världens största leende och en liten salivbubbla.

2012-02-27 @ 10:21:07
Postat av: Inga-Lill

Den där pojken är allt helt fantastisk! Underbart att höra dig berätta om honom, det märks att du njuter av att vara pappa, och att du är stolt som en tupp! Fattas bara, han är toppen!

2012-03-08 @ 18:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0