Små, små steg

I samband med vår flytt till den lägenheten vi nu bor i bestämde jag mig för att sluta fega. Det var dags att börja måla, tapetsera, spackla, spika och borra.

Sovrummet kom vi igång snabbt med där jag först målade och tapetserade. Kort därefter borrade jag fast en sänglampa från Ljusinspiration. Egot kände inga gränser.

Därifrån gick det vidare till de andra rummen och då gick det ganska lätt! För tro mig, det var många jobbiga stunder i början. Men det enklaste misstaget att göra när man renoverar hemma (har jag förstått) är att inte avsluta ett projekt helt och hållet innan går vidare till nästa.

Mycket riktigt, det skulle dröja nästan ett år förrän sovrummet helt stod färdigt:
 
Skål för att inte palla ta bort blöjhög och annat småmysigt inför bloggfoto
 
Sänggaveln var ihopsnickrad av förre ägaren som vi hittade på blocket och det var ganska precis det vi letade efter.
 
Kronorna på verket blev ett par såna härna sängbord som jag till sist borrade upp:
 
 Små, små steg för vårt boende, enorma steg för mig. Jag gillar att växa.
Trackback
RSS 2.0