(HDiHD #5)

Lördagen den 13 februari 2010, en vecka efter mitt massiva 25årskalas, utnyttjade vi ännu en gång faktumet att jag och min fru var husvakter åt mina föräldrar och körde ett HDiHD där. Huset visade sig dock arbeta emot oss, men jag kommer till det.
 
                                                         
 
Vi skulle spela åtta personer i samarbetsläget på Resistance 2 och avsluta kvällen med Watchmen.
 
Inget har förändrats om mina intryck kring Resistance 2. Twisten här är att jag klarade huvudkampanjen själv ett drygt år efter detta HDiHD, så jag visste inte då att jag inte gillade det än. Complicated, no?
 

Aja, hoppas du hängde med på det där. Vi var förväntansfulla, beredda på högklassigt samarbete och hysterisk underhållning, avslutat av Watchmen som... jag inte hade några förväntningar på alls faktiskt.
 
Dagen började med lunch på Subway i Flemingsberg. Det här var den tiden jag alltid köpte en footlong och spendererar flera timmar åt att få ner hela alltet i matstrupen. I övrigt en sjukt bra start på dagen, det här gjorde vi flera gånger till framtida HDiHD's.
 
Efter det åkte vi till mina föräldrars villa där utrustningen var förberedd. Fyra tv-apparater, fyra PS3:or och fyra exemplar av Resistance 2. På varje skärm skulle vi då spela två personer med delad skärm, alltså åtta personer samtidigt. Det här var mindblowing där och då. En så maffig rigg hade jag aldrig sett med egna ögon.
 
 
 
Mitt i denna extas körde vi invigningsceremonin som var den första och sista gången vi genomförde.
 
Det tog ett par försök för Daniel att ta sönder den stackars lilla tomten.
Den där spiraltrappan var för övrigt Strindbergs för länge sedan.
 
Lyckan blev tyvärr kortvarig.
 
Uppkopplingen i huset där vi var visade sig vara skakig. Väldigt skakig. Vi hann starta ett uppdrag och spela 1-2 minuter innan vi kastades ut ur spelet (och våra PSN-profiler för den delen). Efter kanske... 15 försök var jag beredd att slita hår från allas våra huvuden. Det var sådant antiklimax och jag blev hemskt irriterad.
 
Det hela mynnade ut i att vi började spela egna spel på våra PS3:or och ha det allmänt trevligt och skoj. Vi försökte oss på ett par matcher i Fifa 10 alla tillsammans på en skärm men efter att Patrik fått en serie hjärtinfarkter över att vi allihop var så välsignade med en komplett oförståelse för fotboll, så slutade vi tvärt. Jag hann iallafall få ett par troféer i det!
 
När jag väl lyckats släppa det (det tog ett tag) kunde jag se att vi ändå hade riktigt kul tillsammans.
 
Vi spelade på varsitt håll och åt godsaker ett par timmar innan det blev tacos till middag. En klassiker, absolut, men inte i HDiHD-sammanhang.
 
Andreas, även känd som Brentalfloss på Youtube (de är väldigt lika), nöjd med sin tacotallrik.
Bakom honom ser ni att Fifa 10 är igång (bildbevis!).
 
Efter middagen kollade vi på Watchmen. Den var riktigt bra, riktigt fin i HD.
 
På ett sätt en misslyckad HDiHD, på många sätt inte. Vi hade haft det väldigt kul och våra magar var proppfulla, det är väl det det handlar om, inte sant?
 
Jag kunde dock inte skaka av mig känslan att vi hade missat målet. Vi skulle definitivt göra ett nytt försök med Resistance 2, frågan var bara: Hur skulle vi numrera detta? Skulle nästa HDiHD heta 5.5 eller 6, eller rent ut sagt 5 igen? Det blev faktiskt en diskussion kring det, jag tror att vi fortsatte numrera som vanligt.
 
Men jag tog mig friheten att sätta parenteser kring HDiHD #5. Det kanske inte stämmer överens med vad det kommer stå i historieböckerna, men ehh, det är min blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0