Dagboksinlägg #46

Deprimerande Viktor är deprimerande.
 
Jag vet inte exakt vad som hände under november månad 2003 som fick mig att skriva inte mindre än fyra dagboksinlägg på Lunarstorm, en communitysida vars glansdagar egentligen hade passerat. Men jag var där, troligtvis varje dag flera gånger varje dag, skrivandes på alla dessa texter som bara blev mörkare, hårdare och mer cyniska för varje månad som gick. Jag var egentligen alldeles för ärlig för mitt eget bästa, dock är det nu så här i efterhand väldigt tacksamt att läsa texterna, att se hur okonstlat allt är formulerat. Det är inte lätt att vara tonåring.
 
Med det sagt finns det tyvärr inget att läsa idag, varken konstlat eller okonstlat (jag har lärt mig ett nytt ord!). Det tror jag beror på diverse påhopp som inlägget kretsade kring. Utöver påhoppen var hela texten skriven i versaler, som ett grammatiskt experiment helt utan punchline. Jag tror detta "experiment" egentligen kan sammanfattas så här:
 
JAG SKRIVER VÄL MED VÄRSALER OM JAG VILL, VAD SKA DU GRÖA ÅT SAKEN.
 
Jag hade en extra dålig dag och skrev av mig om allt möjligt. Lärare, klasskompisar, folk som gick för nära mig, folk som öppnade munnen, allt kastades under bussen och skrevs på ett högst störande sätt. Och passande nog döpte jag inlägget till "STÖRANDE, ELLER HUR" (Jag tror Lunarstorm inte tillät frågetecken i sina rubriker). Att mitt tjugoåriga jag valde att radera denna text för alltid kanske var lika bra.
 
Tack tjugoåriga Viktor.
  
 
STÖRANDE, ELLER HUR
18 november 2003
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0