Inget skum i handfatet

Vissa saker är inte särskilt roliga att ta upp. Inte för att dom är utflippade och därav pinsamma åt det hållet, utan tråkiga och lite pinsamt att ta upp bara för det. Det är nog det som är så bra med det här, att ta fram vanorna i ljuset och se vilka som håller. För den här är inte särskilt spektakulär och det är säkerligen inte den sista.

Big no-no


Varsågod, här kommer ett inlägg om hur jag förhåller mig till skum i handfat! (100% fritt från skumma ordvitsar)

Vad är det?
Jag använder inte ett handfat som är besudlat av kvarliggande skum, jag sköljer alltid ner allt först. Jag lämnar heller inte ett handfat jag precis använt utan att först skölja ner allt kvarliggande skum. Ett regelverk i perfekt symmetri, precis som det ska vara.

Varför?
Det är äckligt av någon anledning. Men dina händer kommer ju inte ens i kontakt med skummet, det ligger ju bara där! Jag vet, men det är fortfarande äckligt av någon anledning.

När, var, hur?
Den här vanan täcker alla tider på dygnet och alla områden; handfat, diskhoar och duschbrunnar.

Hur uppkom det?
Den här vanan kan inte vara mer än ett halvår gammal. Jag kom nog bara på en dag att kvarliggande skum är äckligt. Hur länge har det legat där? Vems händer har skummet runnit av från? Vad innehåller det? Hur luktar det? Tänk att äta det, fett äckligt!

Undantag?
Inte vad jag vet om. Det skulle nog vara ganska svårt också.

Övrigt att tillägga?
Shit vad det här är pinsamt.

Princip eller tvångstanke?
En princip som jag, i och med det här inlägget, förstått är en nyfödd tvångstanke. Förhoppningsvis är den här upptäckten tillräckligt för att bli kvitt denna helt onödiga vana.

Kommentarer
Postat av: Åsa D

Jag har nog också samma tvångstanke...men det är inte skummet som är äckligt utan det som det eventuellt döljer....gaah!

2009-12-14 @ 19:39:56
URL: http://rymdhundenlajka.blogsome.com
Postat av: Victoria

2009-12-14 @ 19:56:31
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/
Postat av: Maja

Hahaha jag är likadan, kan inte ha skum kvar i handfatet, usch!:D

2009-12-14 @ 20:13:52
URL: http://mcaria.blogg.se/
Postat av: Hell's Bitches - The "Naked" Truth

Haha , så har jag med! :)

2009-12-14 @ 20:29:20
URL: http://hellsbitches.webblogg.se/
Postat av: Viktor

Whoa, en sån här respons förväntade jag mig inte! Jag som för det mesta satt med röda kinder när jag skrev det här. Men nu känns det lite bättre.

2009-12-15 @ 10:03:57
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om det är skummbaserat på diskmedel så är det ju bara bra om det ligger kvar, löser upp fett och dödar bakterier. Å andra sidan har man diskmaskin så man slipper hela skumproblemet =)

2009-12-15 @ 10:04:51
Postat av: Ludde

Det enda jag tänker när jag ser att det ligger mycket skumm i ett handfat (har enbart förekommit på GRIN och Webhallen) är hur de lyckas göra så att det skummar så mycket!

Jag har t.om. stått och försökt tvätta händerna med sjukt mycket tvål för att kolla om jag också kan, jag verkar inte ha den förmågan..



Kanske är en perk?

2009-12-15 @ 20:57:40
Postat av: Viktor

Åsa: Tror du att det ligger en kniv och lurar där eller? Eller något djur?



Ludde: Lol, en skumperk. Jag tror tricket är att spola med kraftig stråle och hälla ner diskmedlet i strålen. Då får du en skumbomb. Fast frågan är hur man gör det med vanlig tvål.

2009-12-15 @ 21:54:37
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är väl inget fel på den här s.k. tvångstanken. Det enda är väl att du i ett helt liv kommer slösa bort en massa onödigt vatten. Men det kan du åtgärda genom att helt enkelt strunta att duscha nån gång du tänkt duscha. Det borde vara vatten sparat nog så du kan fortsätta med denna vana! :P

2009-12-16 @ 13:38:08
Postat av: Viktor

Amanda: Så jag får klimatkompensera alltså? Ja du, det var en bra idé! Haha!

2009-12-16 @ 13:47:29
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0