Genombloggad

Det borde finnas ett ord för när man har läst igenom någons blogg från början till slut. Mitt förslag är genombloggad.

- Jag har genombloggat dig!
- Du har just blivit genombloggad!

Funkar det? Nja, vet inte.

Det är faktiskt en stor komplimang att läsa igenom någons blogg. Jag vet själv känslan av att någon berättar att dom spenderat dom senaste timmarna (tar det flera timmar?) på min blogg och läst allt allt allt. Klickat sig igenom månad för månad och läst allt jag har att säga. Det är väldigt smickrande!

Nu har jag tagit bort alla länkar här bredvid till höger och länkar numera bara till bloggar jag personligen har genombloggat.


Nej, det funkar inte. Måste komma på något bättre ord.

Kommentarer
Postat av: Rymdhunden Lajka

Och jag känner mig genomsmickrad. :)

2009-11-28 @ 23:31:10
URL: http://rymdhundenlajka.blogsome.com
Postat av: Johan

Jag försöker ha som regel att inte genomblogga någon som har en historia som går tillbaka mer än max 1 1/2 år, för man blir lätt "dum i huvet" av att läsa någons blogg efter ett tag. Jag är imponerad av dig som genombloggat vår oljebaserade messias blogg för den går tillbaka till 06. Jag tycker det blir en viss porrighetskänsla, man läser lite för mycket av en annan människas random tankar för att det ska vara anständigt. Det som först var spännande, roligt och intressant byts efter ett tag ut mot en fadd smak och en känsla av att man kommer lite för nära. Man blir också lite besviken lite som om man tittar på en hel säsong av en tv serie på en vecka och upptäcker att det som var roligt i små doser, plötsligt är dåligt skådespeleri, kass dialog och ganska patetiskt att spendera flera timmar av sitt liv på. Din blogg Viktor tog slut precis innan jag kände att det blev för mycket.

2009-11-29 @ 03:02:31
Postat av: Viktor

Det handlar snarare om att, som konsument, ta ansvar för hur stora portioner man sätter i sig. Allt kan bli motbjudande i för stor omsättning. Ja, till och med glass och Coca Cola!

2009-11-29 @ 20:02:30
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Johan

men det är ju det jag säger, max 1 1/2 år av 1 blogg, max en BJs per person och max 2 liter cola på 1 dag.

2009-11-30 @ 04:05:55
Postat av: Viktor

1 1/2 år av en blogg utspritt på hur lång tid? Jag tar alltid en paus när jag känner att bloggläsandet blir mig övermäktigt.

2009-11-30 @ 08:24:58
URL: http://laktosfritt.blogg.se/
Postat av: Johan

på en dag eller kanske två

2009-11-30 @ 12:45:42
Postat av: Lydia

Me and my bloggposter salut you!

2009-11-30 @ 12:46:14
URL: http://plastjesus.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0