Prolaktas - dag 1 och 2

Vänta, den där kartan känns väldigt bekant

Då var det dags! Mitt Prova-på-paket med Prolaktas hamnade i brevlådan i fredags, men med en enorm 25-årsfest nästa dag bestämde jag mig för att vänta tills det blev ny vecka för att i lugn och ro kunna prova på dessa kapslar. En av kapslarna var förstörd så det blir "bara" en 13-dagars testperiod för mig.

Så jag började igår, måndag. Jag följer anvisningarna på pappret som hängde med till punkt och pricka:

Dag 1 och 2: Tag två Prolaktas, använd ingen eller enbart liten mängd mjölkprodukter.

Två Prolaktas imorse och igår morse, inget konstigt med det. Kapseln är 14mm lång och 5mm bred vilket gör den något större än Lactasinkapslarna och alltså svårare för mig att svälja. Men det går ganska bra när jag tar dom en och en.

Det här är väl troligtvis för att kroppen ska hinna få en stabil uppställning av stridsklara bacillus coagulans.

Annars har jag inget mer att rapportera, det riktigt intressanta börjar imorgon. Ikväll köpte jag en liter vanlig mellanmjölk för att vara redo. Det var väldigt ovant att sträcka sig efter den 10kr billigare varianten helt plöstligt...

Kommentarer
Postat av: Daniel

läst med spänning

2010-02-13 @ 01:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0