Prolaktas - dag 4

Dålig start på dagen!

A: Glömde frukosten på bordet (äpplet)
B: Glömde Prolaktasen
C: Lackade på att det var kallt

Det blev Prolaktas 17:30 istället, precis innan en middag bestående av spagetti och köttbullar. Bara för att sätta i mig någon form av laktos så avnjöt jag 24 gram Marabou Mjölkchoklad (med extra mycket själ!). Den la sig bra, men så var det ju bara 24 gram.

Jag glömde berätta en sak igår och det är dom aktuella anvisningarna jag nu följer:

Dag 3 till 14: Tag en Prolaktas, använd mjölkprodukter i en mängd som är normal för dig. Använd mjölkprodukter som har normal laktoshalt.

Två portioner glass är helt normalt för mig, normal laktoshalt å andra sidan...

Nya tag imorgon!

Kommentarer
Postat av: Daniel

läst

2010-02-13 @ 01:37:54
Postat av: Moffe

Nu har jag genombloggat dig Viktor, för att använda ett av dina uttryck. Bra skrivit måste jag säga, helt klart en bra blogg att fördriva tiden med på jobbet. Ha det gott // Moffe

2010-02-13 @ 15:38:58
Postat av: Viktor

Stort tack för det Moffe! Kul att du hittat hit!

2010-02-14 @ 03:57:52
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0