Ja, offentliga toaletter luktar äckligt

Vi har alla varit där. Klivit in på restaurangens/bensinmackens/hotellets/varuhusets/tunnelbanans toalett och direkt förstått att här luktar det äckligt. Det finns olika tells för detta. Det kan vara belysningen som är sparsam, för att hindra dig från att se hur smutsigt det egentligen är där. Är det fult kakel eller ännu värre, tapeter? Konstiga märken på golvet? Plastgolv? En överfull papperskorg? Lågt i tak? Är det ett litet rum med handfat och ett ännu mindre rum längre in med själva toaletten? Varför bygger man toaletter på det viset? Annars räcker det oftast bara med att personen som kommer ut ur den ser oroväckande lättad och sådär ocharmigt rödblommig ut.

Det är mycket som kan gå fel på offentliga toaletter, det är ju väldigt svårt att pricka rätt ner i toaletten. Tydligen är inte mänskligheten redo för det ansvaret ännu, jag väntar fortfarande på den dagen. För oftast vill man bara slå handflatan för munnen och näsan som Edward Cullen. Men det är inte riktigt lika enkelt för mig: 

"Jag visste hur illa det skulle lukta, men jag var tvungen"

Vad är det?
Jag tar alltid minst ett andetag genom näsan varje gång jag besöker en offentlig toalett.

Varför?
Jag gissar på att det är en skruvad vidareutveckling av The Fart Game. För dig som av princip (eller tvångstanke?) inte tittar på Youtube-klipp som länkas från bloggar kan jag citera:

"I think deep down inside, people want to smell other peoples farts"

- Eddie Murphy

Att det luktar illa fattar vem som helst, jag behöver veta hur pass illa det luktar.

När, var, hur?
Inrikes, utrikes, akuta besök, mindre akuta besök, alla tider på dygnet.

Hur uppkom det?
Ingen aning, det har pågått ett par år.

Undantag?
Aldrig. Och då menar jag aldrig.

Övrigt att tillägga?
Med hjälp av den här "metoden" kan jag gratulera toaletterna vid Foodcourten på ENTRÉ Köpcentrum i Malmö. Det är den enda offentliga toaletten jag utan problem kunnat andas genom näsan under hela besöket. Round of applause!

...sen är jag även väldigt glad över att äckliga lukter inte får mig att spy. Blinkande smiley.

Princip eller tvångstanke?
Vem tjänar på det här? Ingen.
Hur många har jag avslöjat det här för tidigare? Ingen.
Så det här är ett beteende som ingen tjänat något på men som jag ändå fortsatt göra med militärisk beslutsamhet och helt utan undantag.

Hello tvångstanke.

Så nu när jag haft modet att bekänna detta ruttna beteende så självdör det förhoppningsvis. Ja, nästa gång jag besöker en offentlig toalett ska jag faktiskt andas genom munnen under hela besöket! (För mig är det faktiskt svårare än du tror).

Heja på mig!

Kommentarer
Postat av: Ludde

fast vadå..



Jag gör exakt samma sak.

Fast jag tänker såhär:

När jag har gått in och luktat på en offentlig toalett, och den veerkligen luktar illa.

Så vill jag inte andas med munnen, för jag vill inte alla de illaluktande bajspartiklarna i munnen..

Så jag andas snällt genom näsan, som ibland kan vara förtäckt av en hand eller så, beroende på hur illa det är.

2010-07-05 @ 13:48:36
Postat av: Viktor

Jag tror jag förstår. Så du luktar också på offentliga toaletter på rutin?



Din anledning till varför du gör det är dock mycket bättre än min anledning... som inte är någon anledning.



För övrigt är bajspartiklar ett ganska roligt ord.

2010-07-15 @ 09:12:30
URL: http://laktosfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0